Non-Stop 04 Radio501 Muziek
Home
  • Home
  • Recensie: Engel & Just in Paradiso

Recensie: Engel & Just in Paradiso

13 mei 2017 Concertreview

Gister verscheen ‘Souvenirs’, het vierde album van hiphopduo Engel & Just. Het album werd feestelijk gepresenteerd met een show in de kleine zaal van Paradiso Amsterdam. Wij waren erbij, en dit vonden we ervan.

Door: Jorik Simonides

De act

Een vierde album van Steven Engel en Joost Adriaansens wordt gevierd met een uitgebreide tour langs verschillende poppodia en festivals. Deze tour werd vorige week afgetrapt op VRIJ, het bevrijdingsfestival van Hoorn. Dit klonk helaas niet al te best, meer kan ik er niet van maken. Al viel dit vooral te wijten aan het bijzonder slechte geluid. Gelukkig maken Engel & Just het vanavond goed in Paradiso. En hoe! De twee staan met extreem veel energie op het podium, voor een uitverkocht Paradiso. “En ik moet bekennen dat ik nog nooit eerder een zaal heb uitverkocht”, vertelt Engel op het podium. Het publiek heeft er ook zin in. Het duo heeft een leuke fanbase op weten te bouwen.

De jongens worden bijgestaan door vinyl-dj DJ Native, zanger en gitarist Jawek Kamstra en trompettist Wouter Hakhoff, die het plaatje samen compleet maken. Gastmuzikanten zijn er ook genoeg. Zowel Def P en Diggy Dex zijn aanwezig, en doen een paar nummers mee. Beide hebben al eerder tracks uitgebracht met Engel & Just, en laatstgenoemde komt ook weer op dit album voor.

Als de rest van de tour wordt zoals vanavond, wordt dit een hele leuke zomer. Een combinatie van gevoelige en mooie liedjes en juist energieke hiphop beats, gebracht door twee oprechte en zeer talentvolle muzikanten.

Het voorprogramma

Het voorprogramma van de avond is in handen van Surya en Robian. Ook een hiphopduo, afkomstig uit Amsterdam. Erg catchy, en leuk om naar te kijken door de vele interactie met het publiek en leuke anekdotes.
Het moment

Hét moment van de avond is wat mij betreft zonder twijfel een van de laatste nummers, samen met Diggy Dex en Def P. Steven vond het een prima idee om te gaan crowdsurfen. Want ja, als je dan toch een uitverkocht Paradiso voor je hebt kun je er maar beter gebruik van maken. En iedereen uit het publiek die dit ook wel wilde proberen, was welkom om op het podium te klimmen en er weer vanaf te springen. Wat ook veelvuldig gebeurde.

Al met al een bijzonder mooie avond! Engel & Just zetten zich met dit nieuwe album weer erg in de kijker. Dit belooft dan ook een heel mooi jaar te worden. Deze (festival)zomer staan Engel & Just nog op onder andere de Hoornse Stadsfeesten en Summerbreek. Verder staan ze in juni nog in Tolhuistuin.
Beluister het nieuwe album ‘Souvenirs’ nu op Spotify

, , , ,